söndag 30 juli 2017

#visitraseborg

Började veckan med utflykt till ett av mina "sommarmåsten"  , västra Nyland. Hangö var första destinationen; staden som sådan finns inte på min top10 lista , men där kommer jag så nära havet som det bara är möjligt. Älskar havet och doften som slog emot oss när vi steg ut ur bilen tog nästan andan ur mig . Havet har en doft som betyder frihet och lugn för mig . Kaffepaus på en klippa nära 4 vindars hus och vi alla satt och njöt med blicken ut över horisonten. Trots att solen lyste med sin frånvaro var det härligt och precis detta gör det till sommar ❤


Följande på listan stod Ekenäs och där är det själva staden som tilltalar mig , finns ganska högt uppe på min top10 lista. Gillar de gamla fint bevarade byggnaderna , samt atmosfären där . Finns ett lugn som jag inte har upplevt lika starkt nån annanstans , man har tid att prata med varandra tom med nån som man inte känner från tidigare . Kanske det bara är nåt jag upplever och sanningen är nåt annat , vet inte 😊 Besöker staden ofta i arbetsärenden , men då hinner jag inte njuta av allt det fina som staden erbjuder . Därför ett sommarmåste .
Vi åt lunch på Bossanova som tidigare varit ok , men denna gång en verklig besvikelse . Inget fel på maten , men servicen .... blir nog inte ett nytt besök där.
Ännu till Fiskars bruk innan vi styrde hemåt . Bruk området är så vackert och även denna gång blev det promenad runt omkring bland de fina gamla byggnaderna . Ganska mycket folk i farten och därför endast en snabb sväng där . Klarar inte av en massa mänskor som yrar omkring 😁


Prinsessan hade hela våren / sommaren pratat om att "se djuren" och på torsdagen bar det av till Högholmen. Djuren var ovanligt pigga och tom kattdjuren kom fram och poserade för oss . Nr 4 fick sitt livs chock då en tiger gjorde "high five" till henne . De stod med lilla gulle helt fast vid glaset då tigern plötsligt hoppade upp och smällde tassen emot henne ! Hennes min borde jag ha fått på bild , hon höll andan säkert i 1 minut . Lille gulle var helt lugn och sa "ojdå" .
En super dag tillsammans med mina små och stora gullen 🐹



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar