måndag 24 juli 2017

Lilla gulle,

5 år sedan kom du till världen och gjorde oss till mumma & mofa
Minns ännu hur vi låg hela natten och väntade på samtalet att du pluppat ut .... kändes som en evighet och kollade telefonen med 5 minuters mellanrum . Den blivande mofan hade nog inte väntad så ens på sina egna flickor som på dig. Och så såg vi dig för första gången och det sa KLICK !
Hur kan man älska ett litet knytte så mycket  genast från första ögonblicket ?? Det magiska ordet är barnbarn.... ordet smakar till solvarma smultron i en ljummen sommarbris , en så stor lycka att det inte går att beskriva ❤
Då mofa skulle ha varit den enda som pratat finska med dig, så bestämde jag mig för att oxå göra det. Först kändes det underligt att "gosa" på finska , då jag alltid talat svenska med mina egna barn. Men det visade vara sig en super bra ide' , för idag är du fullständigt tvåspråkig , likaså dina småsyskon.
Många fina saker  har vi gjort tillsammans under dessa år , tex väntat på att dina systrar  kommit till världen , somnat en massa gånger hand i hand , många stigar har vi vandrat hand i hand ,  lekt och busat , varit på picnic osv. Dessa stunder förgyller vår vardag och vet att är privilegierade som får vara med er alla och önskade så att alla skulle få njuta av sina barnbarn likt oss.

☺💗

I går var det dags för 5 års kalas och vi firade dig här hemma hos mumma & mofa . Mofa hade fixat gården till paradskick hela veckan, allt skulle vara perfekt till din fest . Gåvor behövs det förstås och jag hade tidigare i somras kommit på en perfekt sådan, ett tält som inte tar mycket utrymme.
Fick tala snällt med min symaskin och tydligen var HON på gott humör , för vi klarade av att sy utan att ta ihop. Helt nöjd med slutresultatet och det tror jag att du även var.




Grattis lilla gulle .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar