söndag 6 augusti 2017

Slut på det roliga

för denna gång , semestern. Vädret har kanske inte varit det bästa, varierat från timme till timme mellan sol och regn. Läste just att det i Hfors inte varit +25 en enda dag i juli . Men inget man kan göra till , så bra så.
Lyssnade på radion i bilen och en expert på arbetshälsovård berättade att en semester är lyckad endast om man reser bort hemifrån och att man inte absolut får göra något " måsten" , en to-do lista förstör hela semestern. Just så , då har antagligen min semester varit helt katastrofal 😁
Varit hemma och fått göra just det jag gillar mest ; busat med gullen /hundar , trädgårdsjobb , handarbete , loppisturer och promenader . Där emellan lite "måsten" från min lista .
På pysselfronten har det mest gällt att fixa saker till höstjippot senare i höst , tex dessa pann underlag.



Hittade på loppis en massa små virkade dukar och de hamnade runt stenar .



Och då man bor i Villa Villekulla där inga standardmått gäller , får man laga mattor som passar där man vill.


Trädgården är ett projekt som aldrig blir färdig , alltid nåt jag vill ändra på. Nedre våningens bakdörr har stört mig massor och nu tog jag tag i saken . Bort med den fula granen ( nån fin ädelgran som min mamma planterat , förlåt mommo ) och istället hade jag en ide' om att där skulle hänga en lykta. När jag sågade av grenarna så såg jag hur det bildades "handflator som bildade en korg"... jag vet låter inte klokt 😁
Den skulle bli perfekt att fyllas med stenar , men hur ?
Konsulterade H som funderade på saken i ett par minuter och gick sin väg. Jaha tänkte jag, så mycket hjälp var det av honom. MEN så kommer han tillbaka med en gammal lampskärm , som jag räddat från att hamna till roskisen , och med hönsnät !
Skärmen fodrades med hönsnät och vips så hölls stenarna där. Nu gäller det att plocka en massa fina stenar då man är ute i naturen.




Famnen blev perfekt , ännu litet rost och den blir super. Nu hänger där ett  vattenbad i en stolpen som H oxå gjort till mig . Senare i höst blir det en lykta.
 Tack H , du är bäst ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar