måndag 17 juli 2017

Muminmamman ,

ja henne tänkte jag faktiskt på ett par gånger under veckoslutet.
Lördag morgon då jag letade febrilt efter min mobil i handväskan och kom på att jag bär med mig halva min egendom i den. Precis som i muminmammas handväska finns där allt man kan behöva ;
ett " litet " apotek , näsdukar , måttband , sax , papper & penna  bara för att nämna nåt. För inte så långe sedan hörde även tutt och blöjor till utrustningen , men de har jag ändå kunnat lämna bort  😊


Semestern fortsätter och jag njuter av att kunna pyssla allt möjligt här hemma . I sakta man kan man gott säga, då jag hela tiden måste lyssna på min rygg. Svårt för en gammal hund att lära sig nya saker, som att tex. inte håsa på hela tiden.
2:a gången muminmamman kom i mina tankar var då jag kokade sylt . Likt henne gillar jag att sylta & safta . Jordgubbssylt till plättkalas behövs förstås i skafferiet 🍓🍓

Mummas sylt innehåller


Jordgubbar



syltsocker, citron , ingefära och vaniljsocker ( i massor )


och så kokar vi


Nam 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar