måndag 10 juli 2017

Sommar & semester ,

äntligen är de här ! Vädret har visat sin finaste sida och det känns som sommar , semester är det oberoende vädret. Måste bli så här gammal för att inse att man inte kan göra nåt till vädret , utan att det går att njuta trots lite sämre sådant i bland.



Bestämde mig att tvätta mattorna genast på lördagen efter att ha kollat vädret. 3 dagar regnfritt om man nu kan lita på väderprognoser och det borde räcka att få mattorna torra . 1 matta gick bra , men sedan sade ryggen nej till att fortsätta. Och detta betydde förstås att H fortsatte med mattorna . Myggorna höll honom sällskap och de lärde sig några nya ord . Men nu är det ett krux på min  to-do lista.


Lite ogräs blev det plockat , men den ställningen är ju inte heller den optimala ifall man har sjuk rygg. Sitta och sticka gick däremot bra 😊
Så där påriktigt så är det på  måndagmorgon då det känns som semester.. Sitta i lugn och ro med kaffekoppen är lyx , vaknade dock redan 5 så värst varmt var det inte på terassen. Tog en tur till Hagnäs torg och skaffade ingredienser till " mommos gröna sallad" , som jag berättat tidigare om. På vägen hem skulle jag bara ta en snabb sväng till gullena , vilket resulterade i att 2 busungar fanns med i bilen hem.
Fram med simbassängen och på med vattningen och så var dagens program fixad, trodde jag. På eftermiddagen fick de för sig att de ville fara och se på djuren , vilket betydde att patrasket åkte till Tomtbacka gård. Ett superfint ställe att rekommendera ifall man vill se djur som bor på en bondgård och för att inte tala om alla maskiner där finns !
Deras mamma kom ihåg att avhämta dem på kvällen och jag hann ännu fixa salladen . En lyckad start på semestern.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar