onsdag 6 september 2017

Hand made

 by Tina. Små tyglappar eller små märken  som jag brukar sätta på mina hantverk  .  Före man kan fästa lappen på något färdigt , har det gått många timmar . Och jo , det är  timmar som jag njutit av och helt frivilligt spenderat tid på .
Gör en del beställningsarbeten och anser själv att mina priser är i det billigaste laget . Tex för ett par stickade yllesockor brukar jag ta mellan 12-15 € , beroende på storlek och hurudana de är. Igår blev jag rent ut sagt förbannad på över en kommentar jag fick , gällande hur dyra de är ! Garnet kostar ca 5 € , skulle jag bara sitta o sticka dem så skulle det ta mig ca 5 h ( har testat ) vilket betyder att min timlön skulle vara kring 2 € :)  Tala om att värdesätta handarbete !


På veckoslutet fixade jag 239 st tändrosor , priset för 1 st i "lösvikt" är 50 cent , korgar är sedan litet dyrare . Först har jag under x-antal kvällar suttit och rivit äggkartonger ( tack nr 3 att du hjälpt ) , och sedan står jag i  köket i 3 timmar och doppar dem i stearin och dekorerar dem.  Borde säkert ge dem gratis vidare ...





Tur så finns det en massa härliga mänskor som uppskattar handarbete och villiga att betala en vettig summa för dem .  Mest glad är jag över att mina härliga döttrar och små gullen  gillar mina alster och beställer allt möjligt av mig :) .
Denna fuskpolo , som " kauluri" lär heta på svenska :) , har nr 1 beställt till prinsessan och den är nästan klar för leverans. Bara lilla lappen som skall sys mera .












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar