tisdag 19 september 2017

Att bo

ute på landet är för mig det enda alternativet som finns . Visst hör Vanda till huvudstadsregionen , men den del jag bor i är nog rena rama bondvischan , största jordbruksområdet i hela regionen :)
Min arbetsplats finns i Hesa ,  vid Gräsviken , och att komma dit / därifrån är ett projekt som heter duga . Är lika lycklig varje gång jag på eftermiddagen kommer utanför Ring III och  känner att jag igen kan andas . Då jag går ut från min port , kan jag välja mellan promenad i  skog eller längs stigar som slingrar sig längs åkrar . Ån är mitt favoritställe och dit drar jag ofta för att reda ut mina tankar.


På söndagen skulle jag  BARA gå en liten tur i skogen med Mimmi och tog nu med korgen ifall om att... Först irrade jag nu allmänt omkring , tills jag fick syn på den första lilla trattisen där mellan mossan ! Sedan var det kört .... hittade den ena stället efter det andra och efter 1 h var min lilla korg full.  Tur att det var lilla korgen, för märkte plötsligt hur jäkla sjukt jag hade i ryggen . Att plocka svamp är ju inte den mest ergonomiska ställningen , inte ens om du har en frisk rygg , så ni kan gissa hur ont jag plötsligt hade :( Tur att det var endast 500 m hem !


Veckoslutet bestod även knäckkok . Låter kanske lite väl tidigt att börja med knäck kok iom att de flesta gör väl det till jul , men jag behöver dem på lördag.
100 st knäckstrutar väntar nu i kylskåpet på att bli sålda under "höstjippot" . De brukar ha bra åtgång , hoppas även denna gång, för annars så blir det jag som äter upp dem. Nå , kanske jag har små hjälpredor till detta .





Smaskens !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar