söndag 26 mars 2017

Hjälplös

så har jag kännt mig denna vecka. Min fina lilla mamma har ischias och har jätte värk och inget vill riktigt hjälpa :( Är så ledsen när jag inte kan hjälpa, vet ju hur jäkligt det är! Så lilla prinsessan som har öron inflammation och igår föll hon så att tänderna kom genom läppen. Min lilla klumpedumpe ♡


Klompedompe är boken full med härliga möster för barn och därifrån är mönstret till lilla gulles tröja. Garnet härligt merino ull från Drops, mjukt , skönt och kliar inte.
Först ville han inte pröva den , men sedan konstaterade han att den var just sådan han önskat sig.


Våren leker kuragömma med oss, ena stunden ser man henne och iföljande ögonblick är hon borta. Lördag morgon var marken helt vit och idag visade termometern nog +9  , men blåsten ja stormen gjorde nog att det inte kändes så. Gick ut med hundarna i solsken , för att halvvägs få en hagelskur i nacken.
Letade efter tussilagon, men inte ännu, bara torrt gräs som doftade så gott tyckte hundarna :) Nu gäller det ännu att ställa om klockan inom mig , jag gillar verkligen inte detta med sommartid !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar