måndag 20 mars 2017

En rastlöshet

fyller mig och kan inte sätta fingret på vad som förorsakar det ?
Veckorna upprepar sig själva , händer en massa hela tiden och ändå känns det som om inget händer. Upplever det inte som negativt, men ...  Kanske våren och ljuset som kommer tillbaka, gör mig rastlös.  Känner mig litet som dessa mattrasa strumpor, en massa trådar som nog sen ändå blir en helhet.


Veckorna rusar förbi, hinner inte med. Senaste vecka förde jobbet mig för 3 dagar till Österbotten , 3 dagar helt fullspäckade med program och som extra krydda x-antal km i bilen. Var helt slut på fredagen, snuvan blev bara värre och på kvällen kände jag mig som en gammal disktrasa. Inte alls lika fräsch som denna :)


Fick än en gång en aha-upplevelse om hur fint vårt 100 åriga Finland är . Nånstans mellan Vasa o Jeppis såg jag ett svanpar majestätiskt flyga över havet. Synen tog nästan andan ur mig , den var så magisk.  Svanparet och havet symboliserar starkt  friheten för mig , en frihet som jag hoppas att får fortsätta hundratals år framöver. En frihet som mina barn och barnbarn får njuta av, ta hand om och värna om. Svanparet är även ett bevis på att kärleken är störst <3 . Tror att jag torkade en tår ur ögonvrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar