söndag 5 mars 2017

En ledig dag ,

hade jag på fredag. Planerat att göra en massa , allt det där jag inte orkat/ hunnit med på flera veckor. Men redan då jag vaknade så kändes allt grått. Inom mig och även vädret där ute var helt grått , vilket inte gjorde saken ett dugg bättre.


Sover dåligt främst pga min rygg och nu som extra krydda varma svallningar . Vaknar 3tiden och sku helst gå och duscha , undrar hur länge man får dras med detta ? Stön,  pust och flämt , allt sk.. skall man som kvinna stå ut med!
Nåja , nåt fiffigt måste jag ändå få gjort, så fixade mina tändmöss klara . Svettigt även det , att i 3 h stå vid en het spis och doppa möss i stearin .


Hade planerat att åka till Sibbo nationalpark och gå en lång promenad , men klockan och vädret var emot mig. Blev en hemma promenad i stället. Hela naturen sympatiserade med mig och visade sin gråaste sida.


Grå hör till mina favoriter och när jag riktigt ansträngde mig   så hittade jag nog det vackra där ute. För att inte helt trilla ner i ett grått hål , fixade jag ännu ett blomster- arrangemang. Nr1 skulle slänga bort sin brödlåda då locket gick sönder , men jag räddade den från detta hemska öde. Visste direkt vad den skulle passa perfekt till.


Nu firar den pensionsdagar på paradplatsen fylld med torkade rosor ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar