söndag 12 mars 2017

Terapi rum

 Att gå omkring i naturen är för mig den bästa terapin som finns och dessutom helt gratis. Vi bor i ett underbart vackert land och i ett land där vi får röra oss ganska fritt var som helst i naturen.  En rikedom som jag vill föra vidare till mina små gullen och som jag hoppas att vi alltid skall få njuta av.





För en vecka sedan besökte vi Sibbo nationalpark, ett ställe som finns helt nära , men helt obekant för mig. Sibbo skogarna visade sin allra finaste sida och besöket lär inte bli det enda. En ljuvlig naturstig förde oss genom gamla odlingsmarker , upp och ner för berg och  så ner i en vacker svacka där ån ringlade . Ljuvligt solsken och några plusgrader hämtade med sig ett löfte om våren . Fåglarna kvittrade och allt var bara perfekt . Hade lyckats lura med nr 4 och tom hon gillade stället , vilket är MYCKET för en som helst skulle bo mitt i Hesa centrum.  Lilla Lumi 6 mån  , mitt hund barnbarn , var även med och detta var dess första långa promenad . Allt var stort och främmande :)




Igår styrde vi hela slurven  kosan mot Uutela naturpark , som ligger i östra delen av Hesa. Även detta var en ny bekantskap för mig , men sett massor med fina bilder på området på instagram. Och blev inte besviken, vilket ställe ! Havet som jag älskar visade sin finaste sida och bara kände hur lugnet kom över mig. Istäcket låg ännu kvar , men kände doften av frihet.



Hoppas att alla skulle förstå att vi behöver dylika oaser och att inte allt skall förstöras bara för att nån skall få lite euron i kassan . Naturen är den största rikedomen som finns.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar