söndag 2 april 2017

Är säker på

att det inom ett dygn kommer att regna och blåsa- aj hur jag vet det? Svaret enkelt, jag tvättade just fönstren. Och länge får de inte vara rena , det ser mr Murphy till.
Ännu kan jag njuta av rena fönster på yttre sidan och försöker febrilt hitta energi att tvätta dem även på inre sidan. Ryggen säger dock sluta , så antar att det en bra orsak  att det blir till en annan dag.



Ute är det trängsel i luftummet . Svanar, tranar och gäss flyger runt och landar nere vid ån, alla vill hitta en bra plats att övernatta. På promenad och njuter av konserten tillsammans med Mimmi, eller troligen ser hon bara en massa godbitar :) Sitter en stund vid mitt favorit ställe och doftar på våren, vått gräs och solvarm mull .


Känner mig lite vemodig. Vart har tiden försvunnit ? Minns en annandag påsk morgon , klart solsken och några minusgrader. Gick omkring på jorvs parkeringplats och sa en massa svordomar , bestämt mig att hållas ute så länge som möjligt. En stackars taxichaffis blev helt chockad då han hörde mig , försökte få mig att gå in och jag önskade honom så långt pepparn växer.
Så såg hon dagsljuset och nu är det 18 år sedan dess ! Min lilla nr4 ♡
Som tur är det endast barnen som blir äldre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar