måndag 2 januari 2017

Januari

hämtade äntligen vintern med sig. Vintern jag har väntat på , pudersnö och några minus grader. Helt perfekt väder för att vara ute.  Flingorna virvlade omkring och jag kände mig som ett litet barn, då jag fångade dem med tungan.




Snön hämtar ljuset och lugnet med sig, en tystnad som jag älskar. Speciellt tystnaden just nu, efter nyårets alla raketer. Raketer borde enligt mig förbjudas för privatpersoner , mänskor som inte har vett i skallen. Tycker synd om alla djur, både inomhus och ute i naturen.
Varför inte även om mänskorna som upplever det som skrämmande,
kanske för dånet tankarna till nåt man flytt ifrån? Och vilket slöseri med pengar! Man kunde lika bra tutta direkt eld på 50€ sedeln, inte lika vackert kanske...
Vet trevligare sätt att fira nyår än att sitta i bastun med vettskrämda
hundar :(
Det nya året är som en bok man skriver, ännu många tomma sidor , men sakta fylls de.  Vad det kommer att stå i boken är ännu öppet, det återstår att se.
Är nöjd med livet och allt det fina jag har, så önskar att detta år fortsätter i samma takt. Njuta av livet tex med  en kopp kakao med vispgrädde är aldrig fel :)


Gott Nytt År !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar