måndag 26 december 2016

Julfriden

infann sig just , då jag sjönk ner i min stol. Älskar då alla är här , men då är det julstohej som råder. Julen är bäst då det finns en massa mänskor runt omkring, smågullen med tindrande och även lite större gullen.
Ibland så behövdes en tupplur, gällde både mänskor och hundar.


Julgubben hade igen så bråttom , att han inte hann komma in. Ett jättelass med gåvor lämnade han och små gullena var överlyckliga. Stora gullena var glada över de mjuka paket , som tomtemor fixat under årets lopp :)


Strålande sol lockade ut och kunde gå en kort lenkki med Mimmi. Inte en droppe snö och +5 grader varmt ute , kändes definitivt inte som annandag jul!
Då jag kom in så märkte jag hur en tomte sneglade på mig, julduken såg alldeles för röd ut med sin röda rand och detta betydde att det krävdes genast lite fixande.
Fram med vit duk och mina kottar jag fick av tomten , intog tomtarnas plats.


Julrosen in i min nya vas , kottekvistarna tillsammans med renarna istället för krubban och genast var det bättre.


Min lilla tomte önskar god fortsättning på julen .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar