lördag 3 december 2016

3.12

är en speciell dag. För 32 år sedan gick vi tillsammans med H till magistraten och lovade älska varandra. Det gör vi väl fortfarande, i alla fall nu och då. 32 år av uppför och nerförsbackar. Finns stunder då vi önskar varandra så långt pepparn växer och helst lite längre, men inte skulle vi ändå villa vara utan den andra. Man vet vid det här laget vad man har , men vet aldrig vad man får ifall man sku byta :) Och vilket jobb det sku vara att börja allt från början ! Det att det känns tryggt tillsammans , att man kan lita att den andra finns där, är det som kärleken bygger på. Lite romantik skulle inte vara helt fel, men det hör inte till H's starka sida. Men kan bara konstatera att jag älskar honom ! Trots att han glömde dagen , eller som han sade " aj är det redan idag ? "


Adventskalendrarna har man redan fått öppna ett par dagar. Smågullenas strumpkalender var relativt lätt att fylla och de får öppna turvis den . Till dem hittade jag små gåvor, men sedan med min stora gulle nr 4 var värre . Jösses så den kalendern blev dyr och tomtemor meddelade att detta sista året , för nu är hon för gammal. Prosterna var ljudliga från nr 4 , medan de övriga tyckte det vad helt rätt. Hon fått under många år öppna den helt allena, medan de andra MÅSTE alltid dela den. Världen är orättvis....


Min adventsstake i år är 4 st grisar. Hade en bild i huvudet, men endast 3 st gisar . Sökte febrilt i alla butiker, men hittade ingenstans en till och tänkte redan ge upp tanken. Som tur har jag världens finaste H , ett par timmar nere i sin " kämppä" och så hade jag 2 st grisar till. De är så fina, helt perfekta ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar