tisdag 20 december 2016

Julstress

-ett helt obekant fenomen för mig. Tur för annars skulle jag ju ha det året om.
Julen finns ju där inom mig hela tiden och funkar som ett andhål, då det ibland annars känns stökigt runt om mig.
Granen har redan ett par veckor stått grön och grann i stugan .


Har hjälptomtar , samt min egna julgubbe till min hjälp och allt brukar fixa sig.
Tomtarna , speciellt nr 3 , brukar hjälpa till med menyn. Nu för andra året med ett nytt koncept. Kan rekommendera till småbarnsfamiljer.
Julafton brukar väl för de flesta vara en aning "stökiga", väntan på julgubben är lång och efter hans besök finns det inte heller en lugn stund. Därför valde vi att äta lite traditionellt skinka och lådor + lite till på julaftonen , för att sedan satsa på maten på juldagen då det lugnat ner sig. Då blir det julbrunch och man kan säga att bordet dignar av mat. Fisk i alla former har huvudrollen , pastejer, kött, ostar och sallader om varandra är det som gäller. Efter detta så är det siesta hela eftermiddagen, både stora och små.
Min julgubbe brukar uppfylla nästan alla mina önskningar, så antar att jag varit snäll. Just nu håller han på att såga ( och svära) ett hål i sovrumsväggen, då jag kom på att en gammal fönsterbåge skulle passa där. Han tyckte oxå på morgonen att det var en bra ide', men är inte helt övertygad att han gör det längre?
Själv kokar jag knäck och fixar några julblommor,



utan julstress ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar