måndag 3 oktober 2016

Ditt o datt

Vilket härligt höstväder vi fått njuta av ! Härligt solsken som gör att alla höstens färger lyser extra fint .



Ryggen klarar äntligen av vanliga promenader , så har en nöjd liten
Mimmi igen. Att sitta är sedan värre, men så småningom hoppas jag att även det börjar gå .
Kan man månne få köpa tålamod nånstans ifrån ? Skulle behöva en par kg / liter / påsar
eller vad nu måttet kunde vara .
Mitt veckoslut var extra härligt då jag hade smågullena "yökylässä "
 ( övernatt  ). När dessa 2 busungar på besök är det full rulle hela tiden ;
sandlåda , gunga , spring  o skutt , äta och bada bastu . När John Blund så småningom kommer , så kryper vi tillsammans i sängen och jag får varsin liten hand i mina händer.
En liten hand som jag skall smeka tills sömnen tar över .
En liten hand som fyller mig av kärlek och lycka .
En liten hand som fyller mig av tacksamhet ♡

Dessa små gullen är ofta mottagare av mina handarbeten och med tanke på dem , så beställde jag boken som heter " Klompelompe" .
Två norska mammor som likt jag gillar enkla , stilrena barnkläder . Då de inte hittade mönster till dylika, bestämde de sig för att göra dem själv.



Stickbloggarna har lovordat boken och nu kan jag nog instämma . Boken är helt underbar och kan varmt rekommendera den till alla stickgalna mammor ,
mommon och famon :)
Förälskade mig i boken direkt och nu vet jag vad jag stickar en tid framöver .

Första projektet dock inte till gullena , utan en mössa för ett lite större barn.







2 kommentarer:

  1. Hoppas du blir bättre i ryggen snart...det tar sådan tid, men att kunna tassa runt en promenad är helt underbart när det släpper! Helt underbart att läsa om dig och dina smågullen :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Så skönt att äntligen igen komma ut , saknat det så massor! Kram

      Radera