måndag 10 oktober 2016

Dagarna mörknar minut för minut..

Söndag morgon, beckmörkt ute - tände ett ljus och satte ner mig med
kaffekoppen i handen. Då kände jag hur det kom smygande nåt jag väntat på . En känsla som jag längtat efter redan under ett par veckor ,  julkänslan.
Kanske var det ljusskenet i mörkret som fick tomten inom mig att vakna .
Kände hur hen först sträckte på sig och sedan försiktigt öppnade ögonen, för att sedan vara helt klarvaken.
Hade tidigare i veckan testat på att lyssna på julsånger , men då saknades känslan . Tog fram tabletten och grävde fram min jullista . Nu lät det helt rätt .
Satt och myste , hela jag fylldes av julfrid och glädje ♡
Grävde fram mina jultidningar och började bläddra i dem , den ena ide'n efter den andra började ta fart i mitt huvud och visste att nu fanns det ingen återvändo mera . Nu var det jul i vårt hus.
På eftermiddagen fick jag lurat H med till skogen. Mossa och kottar behövs till fatet där renarna skall placeras och små dikesgranar skall stå i glasburkar fram till jul . 


Dessa räcker nu , men vet att snart börjar det dyka upp små tomtar här och där. Är man julmänska som jag, njuter man för fullt nu. Bastutomten vaknade oxå , få se när små gullena märker det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar