söndag 24 juli 2016

Att inte

kunna göra nåt,
är svårt !
Att inte kunna rusa hit och dit,
är sk.. ! ( ni får gissa er till rimmet )
Att inte kunna gå med Mimmi ut,
gör mig helt slut !
Ogräsen växer så att det knakar , skogen är full med blåbär , en bil som  borde vaxas , dörrar som skulle målas.....
Jep, min to-do lista för semestern är ganska lång.
Man har ju alltid stora förväntningar inför semestern. De där veckorna man
skall hinna fixa allt man annars inte hinner.
Men som vi alla vet så blir det inte alltid så man planerat och för mig är det
endast handarbete som jag kunnat syssla med.
Alla som stickar och virkar vet att det samlas en massa restgarner. Bestämmer alltid att jag inte skall köpa nåt nytt , innan jag tömt lagret, men..... Nu har jag ändå gjort slut på endel restgarner; ett gäng med ugglor klara att flyga till min  svägerska. Hon skall ge dem till medlemmarna i deras "pöllökerho" (uggleklubben) .



Ikeas korkunderlag ser mycket trevligare ut med ett virkat skydd på sig :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar