söndag 17 juli 2016

Hujedamej

för ryggont, säger jag !
Måndagmorgon , min första semesterdag, och jag kom knappt upp ur sängen utan att skrika. Halvsittande gick dagen , kunde inte göra ett skvatt. Ledsen, bitter, sur och inåtvänd ; varför just på semestern?? Så mycket jag ville göra och ville få gjort .
Tisdag och nu gick det inte längre alls, blev att besöka läkare. Diagnosen diskbråck och 2 smärtstillande sprutor och en påse full med mediciner . Alla mindre vackra ord jag sade passar inte att skriva ner, så dem får ni gissa er till. Och nu har en hel vecka gått , en vecka som borde ha varit full med allt skojigt jag väntat på att få göra . Men antar att ödet hade nåt annat i bakfickan. Nån annan än jag skulle säkert ha varit lycklig över att "bara" få sitta /ligga och inte göra ett skvatt. Men för mig är det nog det värsta som kan hända ! Handarbete och läsning är det som gällt denna vecka , hoppas verkligen att det lättar och att jag hinner ens göra nåt under min semester. Saknar smågullena så massor :(
Skogen lär vara full med stora , härliga blåbär. Blodtrycket stiger, då jag tänker på det. H har inte haft det lätt med mig under veckan, tror att en björn som vaknat ur vinter sömnen för tidigt , skulle vara lättare att handskas med än jag. Trots detta så var han så gullig och plockade blåbär till mig , som jag lyckades baka världens godaste blåbärsbullar av.


Sländorna blev klara och är klara att flyga ut i vida världen.









2 kommentarer:

  1. Åh, himmel så fina!!! Alltså bullarna också, men jag tänkte på sländorna! Hur vackra är inte de! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)Kom till höstjippot på lantbruksmuseet senare i höst, så flyger 1 till dig.

      Radera