söndag 10 juli 2016

Regnet

det öser ner , blixt och dunder . Jajamen , min semester började! Kollade just ut på gården och med denna fart har vi snart en egen sjö . Lyxigt. Nu är "buller Gusta" , som min pappa kallar åskan , precis ovanför oss . Mimmi och jag trivs bäst i nedre våningen ( bastun) , för där syns inte blixtrarna .
Mamma och baby anka simmade glatt runt i ån, när vi var ute med Mimmi .Undrar vart mamma anka för sina små i skydd ?
Mötte även fru Fasan , med sina 8 små , men hon ville inte bli förevigad på bild.
8 små att hålla reda på , huh huh sa mumma!


Igår firade vi miniprinsessans , alltså nr 1.3 , dop och det var många fina namn hon fick bla detta


Nr 3 , stolt moster , hade igen bakat helt underbara kex till dopet.
Små fotspår ♡


Nu tror jag att åskan flyttat på sig så långt , att vi vågar kliva ut ur bastun. Bastulaven är ganska obekväm att sitta länge på , måste sy dynor .
Nu skall jag pyssla lite sländor och limma kaffekoppar, slutresultatet får ni se senare.



2 kommentarer:

  1. Åskan e så bäst :) här har vi fixa wedding stuff me mamma.

    SvaraRadera