måndag 28 mars 2016

Sommartiden

är här igen och klockan flyttats framåt . Detta är en av de många saker jag inte förstår. Varför rådda mänskor och djur 2 gånger i året ? I ett samhälle som tycks ha behov att rulla 24/7 , anser jag inte att det behövs . Men säkert nåt jag missar med min korta matematik .

Våren är här ; ljuset har kommit tillbaka och idag var det även en varm dag . Naturen börjar vakna och de första flyttfåglarna har anlänt . Svanar , gäss och tranor flög i snygga plogar här över . Vi har ett gemensamt projekt , att flytta ....

Jep , fortfarande nr 2 's flytt pågång , massor som ännu skall fixas . Kommer att bli super snyggt när färdigt . Hade vintersemester senaste vecka och de flesta assosierar semester med att vila och koppla av , men inte jag . Gullena höll mig sysselsatta 2 dagar  och resten av veckan gick till "remppa" projektet . Njuter då jag får ta del av flickornas vardag och hjälpa där jag kan. Är lyckligt lottad  ♡
Visst hann jag med ett par maskor nu och då , det hinner jag alltid med .


Vantarna kallas för "restgarn" vantar och garnen är 
rester från mina anelmaiset strumpor .
Så roliga att sticka , att följande redan på gång .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar