måndag 21 mars 2016

Kehä rata...

så kallas tågbanan som skulle vara den bästa som hänt oss i Vanda. Redan i början av 70-talet började man vänta på den och nu i höstas så öppnades banan . Och Pyttsan säger jag !  allt blev bara sämre tack vare den . Tidigare kunde man ändå åka nån gång med buss , men inte mera!
Jo , om du bor helt bredvid tågstation och skall precis till ett ställe som ligger invid tågstation funkar allt perfekt. Men hur ofta händer det? Vi har då ca 15 km till tågstation och hur vi skall ta oss dit, är fortfarande ett mysterie för mig ??
Vad gör man då? Antingen köper man bil eller så flyttar man , och det var just det som nr 2 gjorde .
Ny lägenhet hittades precis bredvid en tågstation, 50 m till stationen. Helt perfekt läge, för henne som jobbar inne i centrum och rör sig på de mest underliga tider på dygnet .
På lördag morgon började vi kl halv 8 och sista lasset var framme halv 8 på kvällen.
Fram och tillbaka kördes hela dagen med flyttlass . Kan inte förstå hur mycket saker ryms på 60 m2? En jäkla massa! Söndag ännu en sista städning på gamla stället och så börjar det härliga med att sätta upp allt i nya lägenheten .

Lite stickprojekt har jag hunnit med oxå, tex mitt Anelmaiset projekt är slutfört och de var så härliga att sticka, så det blev ett mini par till prinsessan med det samma.






Nu några dagar barnvakt , då nr 1 och svärson åker i sin tur på kryssning. Lyx kryssning antar jag, då gullena är här :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar