lördag 27 februari 2016

Hotell

frukostar är lyx. En massa godsaker och tid att njuta. På arbetsresa i Pampas och hotell Royal Vasa förgyllde mina morgnar. Gott kaffe, färska semlor, pålägg och dagens Hesari , bättre kan inte dagen börja. Hotell nätter gillar jag däremot inte alls !
Trivs bäst i min egen säng. Kolmörkt, svalt rum, min egen dyna och det viktigaste, H bredvid mig , behövs för att jag skall sova gott. Och förstås mina natidjur, hundarna :)
Körde genom ett glimmande landskap , vilket vackert land vi har . Ögonen vilade på öppna vyer och gamla lador och jo även på körbanan . Bra så , för Helge hade oxå vaknat och tog en morgontur ut ur skogen.


Under lunchen gick jag omkring och beundrade alla gamla fina byggnader som finns i våra kuststäder. Gillar gamla hus såååå mycket mera än de fula man bygger nuförtiden. De gamla har en själ och så mycket att berätta, även till kommande generationer.


I Jeppis ( Jakobstad ) behövde jag fixa en blombukett och hittade en pytteliten affär. Kom ut med en superfin bukett och med två krukor till mig själv. De bara ropade på mig och visste precis vart de passade . Knäpp som jag är ,  bestämde jag  att de ryms i kappsäcken.





Efter X antal km, möten och flyg hem med blåvita vingar var jag trött. Natidjuren kan inte heller sova utan mig och därför behövdes  tupplur.



Borta bra, men hemma bäst.

1 kommentar:

  1. Snart 2 veckor hotell frukost ;) haha nää men ljuvligt att få dig tibax hit <3

    SvaraRadera