söndag 2 augusti 2015

Naturen

Får ofta frågan, varför vill du bo på landet? Svaret är alltid det samma, närheten till naturen. För mig finns det inget annat alternativ (frågar man nr 4 är svaret nåt annat).
Då jag kliver ut genom porten, kan jag välja mellan att gå på länk i skogen, genom vida åkrar eller längs en idyllisk liten byaväg. Extra lyxigt blir det, då vi går en timme och inte möter en kotte. Kan helt lugnt prata med hundarna utan att nån hör, gratis terapi på köpet.
                               

                               

Nu kanske nån tror att vi verkligen bor "långt" ute på landsbygden, men mitt paradis finns faktiskt i det område som kallas huvudstadsregionen.
I morse behövdes ingredienser till blåbärspaj. På med stövlarna och upp längs stigen  som börjar nästan utanför porten. Min avsikt var att endast plocka den ena litern som behövdes för pajen, men kom hem med ett ämbare fullt. Inget illa med det, men då jag redan plockat ca 100 l i sommar, så är frysarna fulla. Både egna och släktingarnas.
Gäller att välja åker alternativet, då jag nästa gång går på länk!
   










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar