fredag 28 augusti 2015

Fredag kväll

Äntligen tid att sitta ner en stund! Jobbet har fört mig hit och dit denna vecka, tiden bara rusat. Då jag körde från Jeppis mot Vasa nu på dagen, såg jag ett gäng med gäss som landade i havsviken. De kom  flygande i en prydlig "plog" och alla visste precis vad göra. Synen fick mig att fundera på deras flytt, hur är det möjligt att de orkar flyga hundratals kilometer och hitta rätt? Vi mänskor klarar av att tappa bort hela flygmaskiner, fast vi har en massa elektronik till hjälp! Kanske just det som är problemet i dagens värld, vi litar blint på alla datorer och dylikt och glömmer bort bondförnuftet.
Då jag åt frukost på hotellet i morse, läste jag Hesari och kände hur blodtrycket bara sköt i höjden. Vad felas alla mänskor, vart har mänskligheten försvunnit, var är sunt förnuft?? Jag godkänner inte detta som pågår i Europa och tyvärr även här hemma i det land som jag hittills upplevt som ett tryggt land att leva i. Måste antagligen fundera om.
Tänkte på gässen igen, då de blå-vita vingarna förde mig till Hesa. Hoppas att gässen kommer lika smidigt och tryggt dit de är på väg.

m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar