måndag 10 augusti 2015

Höstvisa...

Höstvisan, som Tove Jansson skrivit orden till, beskriver mina tankar just nu.
"...det finns så mycket saker jag skulle sagt o gjort, och det är så väldigt lite jag gjorde..."

Sitter ute på terassen och njuter. Tankarna far hit och dit, utan nåt vettigt innehåll. Luften är varm, men samtidigt kan man känna att hösten nog lurar där bakom knuten. Ljuset och dofterna är annorlunda än på sommaren, en känsla av vemod sveper över mig. Sommaren som vi så väntade på , drar mot sitt slut för denna gång. Arbete och skolor kallar oss igen till vardagen. Hann vi med allt det vi planerade, blev alla förväntningar uppfyllda?? Knappast, inte denna sommar heller. Tänk om jag lärde mig att leva i nuet för fullt, njuta av allt det fina jag har omkring mig och inte alltid tänka på alla "måsten" . Vart har jag egentligen så bråttom, varför finns en massa måsten i mitt huvud? Ekorrhjulet snurrar för fullt och jag vill sakta farten!



Tar en sväng i trädgården och ser en massa ogräs.... men låter dem vara, de rymmer ingenstans (tyvärr). Måste börja coacha mig själv, vilket ju är dagens melodi, och låter bara vissa "måsten" vara och se istället allt det vackra .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar