fredag 2 augusti 2019

Endast några semesterdagar kvar ,

och min to-do lista är lika lång som för 4 v sedan. 
Har inte gjort nåt "fiffigt" överhuvudtaget ??? 
Hade för avsikt att även skriva inlägg hit,
men plötsligt så kändes det hemskt att öppna datorn.
Suttit under många varma kvällar på terassen
och drömt mig bort


I drömmen sitter jag vid havsstranden
och blickar långt ut över horisonten.
Ser egentligen inget och det enda som hörs,
är vågornas kluckande och svalornas skrik.
Inga måsten.
Bara jag finns.
Lugnet sveper en slöja omkring mig ,
och det är endast nuet som existerar.
Egentligen är det just så det varit ,
 har levt i nuet och inte med en massa "sedan ".

Borgå gamla stan 

Tykkimäki 

Detta fick mig även att tacka nej till en intressant uppgift
och det känns som ett rätt beslut.
3 barnbarn +2 nya på kommande ,
föräldrar som inte blir precis yngre...
Allt detta viktigare än nåt annat i mitt liv
Och även lite tid att leva mitt eget liv behövs.
Det jag gör , gör jag till 100%
och då måste man välja ibland.
Är så lycklig över alla de mina kära
och att jag får vara med i deras vardag.

Har suttit och handarbetat med gott samvete ,
garnlagret har tom. minskat ....litet 
Mera om de senare.
Trendiga och miljövänliga har vi även varit ,
då vi gjort en massa utflykter i närområden.
Vi bor i ett underbart vackert land,
gäller att hitta guldkornen som lurar bakom knuten.

 
Sveaborg


Igår besökte vi Sveaborg för att se sommarteater,
Hercule Poirot -Orientexpressen av Ryhmäteatteri.
Så fantastiskt ställe och själva pjäsen helt superbra
Gillar man Hercule , så är detta ett måste.

 Här bakom murarna finns scenen

Konduktören meddelar att tåget avgår -alla ombord

Vädret var ljuvligt 
och Helsingfors badade i en solnedgång då vi kom hem.
Nästan lite romantiskt avslut på semestern 💙




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar