söndag 9 juni 2019

Loppisar

är det bästa som finns , speciellt alla uteloppisar som ordnas nu på sommaren . Då vi kör runt , stannar vi alltid då vi ser en loppiskylt . De bästa fynden har vi hittat på de mest underligaste ställena  .  Minns speciellt bra senaste sommar då vi var på väg hem från Vasa. Nånstans mitt i ingenstans så fanns en skylt om ett baklucka loppis och där stannade vi bums. Tur hade jag kontanter med mig ! Med mig kom en potis kappa för 50 € och en massa annat smått o gott. Stackars hundar hade det nog litet trångt resten av hemvägen.
Här i huvudstadsregionen är det nästan omöjligt att längre göra några fynd, för det första så finns det inte så mycket saker här  och för det andra så är priserna oftast hutlös dyra.
Nu på sommaren händer det att jag enkom åker till nåt loppis , tex nu på lördagen visste jag att det vid Parola station ordnades ett "rompetori " = utekirppis . Plockade upp nr 4 och tillsammans var vi på plats kl 10, gäller att vara plats genast då det öppnar, annars kan man gå miste om nåt fynd. Vilket paradis för den som gillar gamla prylar ! Undrar vart allt detta hittas ? Så mycket fina saker ;
gamla bruksföremål, planscher, möbler, glas ... jaa där fanns allt man kan drömma om.
Hade reserverat kontanter , men jösses så glad jag blev då flera försäljare tagit i bruk mobile pay ! Så enkelt och ingen risk att nåt skulle ha blivit oköpt ifall kontanterna skulle ha tagit slut :)




 Denna sötnos är ju inte egentligen ett loppisfynd,
men hon ville flytta hem till mig :)



En gammal flaskkorg 5€



Riihimäki glasburk 5€
Kan man ha för många av dessa ???


En helt oanvänd bestick låda ,
perfekt att bära ut allt på terrassen :)


Tjärtomtar till bastun.
Perfekta sommargåvan !
Hade även i tankarna att göra liknande
och då är det bra att ha en modell :)


På hemvägen vek vi av till Tiirinkosken Tehdas ,
där finns de bästa våfflorna jag vet.
MUMS !










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar