måndag 24 juni 2019

Midsommar ,



den härligaste tiden på året är här. Ljuset och värmen gör att allt känns härligt .
Vaknar tidigt och går ut med hundarna ... möter inte en kotte .
Skönt , iom att jag helst inte pratar med någon.
En orkester av småfåglar uppträder med sin symfoni och
svalorna ackompanjerar med sina skrin högt i skyn.
Ett löfte om en fin varm dag .




Det doftar sommar ,
ett portpuri av blommor och av hö som ännu  är en litet vått.




Vildblommorna  vajar i sommarbrisens takt.
Vackrare får man leta efter






 
Känner mig lycklig .
 Är privilegierad som får bo ute på landet och
ända har jag endast 25 km in till huvudstadens centrum.
Här omkring mig så brukar man ännu jorden ,
så där på riktigt J




För att kunna ta hand om dessa fina åkrar,
behövs traktorer som förvaras tex här på denna fina gård.



 



Här i rian torkas sedan skörden





Nästan hemma och går förbi kapellet.
I detta lilla kapell gifte sig nr 1 för 10 år sedan.
10 år -vart har tiden farit, minns det som igår !
Minns hur nära till tårar jag hade hela tiden,
minns hur stolt jag var när far & dotter kom fram till altaret ,
och där väntade världens finaste svärson på henne
💗💗💗


 
Snart är det dags igen , denna gång nr 3.
Världens finaste svärson nr 2 är på kommande .








Mimmi önskar alla en skön sommar .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar