fredag 30 november 2018

#themostwonderfultimeoftheyear

hashtagen säger allt, beskriver det jag känner . Trots att tankarna gÃ¥tt mera i moll än dur pÃ¥ senaste tid, sÃ¥ har jag lovat mig själv att njuta av allt det härliga som julen hämtar med sig. Prydnader , levande ljus , julmusik, glögg & pepparkakor gör en julmänniska lycklig. Att fÃ¥ paketera in gÃ¥vor . är terapeutiskt. Hitta just det perfekta pappret , bandet och till sist fixa den lilla tagen som berättar till vem gÃ¥van är . Ã…teranvänder en massa och även naturen finns med i min paket och kort.






MÃ¥nga av gÃ¥vorna har funnits färdiga i min gömma sedan länge , rätt mÃ¥nga är handmade by Tina .
När flickorna var smÃ¥ , var inte mammas strumpor särskilt Ã¶nskade gÃ¥vor, men nu är de det . Det är sÃ¥ härligt att de uppskattar mina handarbeten . De senaste Ã¥ren har presentkorten kommit med i bilden; alla har det mesta och vad är skönare än ett tex ett frissabesök :)
Här hemma börjar allt vara klart , de sista tomtarna har hittat sina platser och stjärnorna hänger i fönstret. Lite snö skulle jag ännu önska för att allt skulle vara perfekt.
Några minusgrader färgade naturen vit i veckan och genast var allt mycket ljusare , gladare miner runt om kring.

Sitter hemma och lyssnar pÃ¥ julsÃ¥nger, sjunga med kan jag dock inte. Utan röst för andra dagen i rad, efter att ha kraxat i 5 dagar före det. Inga hjärnceller har jag säkert heller kvar för nyser ut dem  hela tiden. Känns som om man blivit under en Ã¥ngvält , varje lilla muskel i kroppen är sjuk. Sagt säkert tidigare att Ã¥lderdomen inte är nÃ¥gon fröjd ,  tom en liten flunssa känns förjävlig .
Hoppas att jag skulle vara på benen i morgon och kunna fira lilla jul med mina nära o kära <3




Önskar er alla en glad lilla jul och första advent !






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar