fredag 16 november 2018

grått & vått

Grått ute
grått inne
grått i sinne
och grått på pinne

Där ute råder igen tiden då man inte är helt säker på vilken tid på dygnet det är , alltid lika mörkt.
På morgonen är det mörkgrått, mitt på dagen ljusgrått och så är det den mörkaste gråa nyansen som gäller resten av dygnet.
Och som det inte skulle vara tillräckligt med grått , så har vi det även vått ! Voj jösses så jag inte bara kan gilla regn , jag vill ha snö! Snön som skulle hämta båda ljuset och lite torrare vägar.
Alla ni som har hundar vet vad jag menar , då ni kollar bilden nedan.
Lumi borde döpas om till " Muta" = lervälling. Mimmi som trots allt är lite högre, ser lika fager ut , så det är dusch som gäller efter varje promenad. Stön !



Grått även på inne . Grå är en färg jag gillar att inreda med och i klädväg. Hade klädkris en morgon IGEN , fanns absolut inget jag kunde tänka mig att sätta på mig . Stod där i pyjamasen och glodde som en fåne in i skåpet :) Kom på att de enda färger som finns i mitt skåp, är grått, svart o några få klickar med rosa .  Inne i huset är det vitt och grått som gäller , även min julfärg är grå . Nån pytteliten röd tomteluva kan få komma fram, men inte mera än det .


Litet grått är det även i sinnet för tillfället . Lervälling blandade av positiva och negativa tankar färgar allt till grått även i huvudet. Tankarna är så råddiga att kan inte greppa om dem, och detta stör allt mitt görande. I ena stunden är allt kristallklart vad göra , för att i följande minut vara nåt helt annat. Hur i helsike kan en kvinna i sina bästa år , funka så här ? Migränen har gjort sig påminnd extra många gånger under de senaste veckorna , en kombo av lågtrycket & mina tankar . Detta gör ju inte en lyckligare på nåt sätt , möjligen apotekaren för till hen har jag burit en massa euron.
Dyra piller , men tur att de finns.





Grått på pinne ; även på mina stickor är det som oftast grått garn som gäller . Beställningsarbeten är egentligen de enda som jag gör i andra färger :)  Grått är bra på barnbarn som inte är de mest stillsamma av sig, syns inte genast allt . Grått är  en lugn harmonisk färg på alla sätt , passar med det mesta och det finns så många fina olika nyanser av det . Och alla i min familj gillar den .



Nu tänder jag ett ljus och fortsätter att leka med mina pinnar.
Ha ett skönt veckoslut,
ta hand om varandra <3












1 kommentar: