söndag 16 september 2018

Full fart

hela veckan och hade tänkt mig att BARA vara under veckoslutet , men nehe.
Jobbet förde mig igen till Österbotten och denna gång hade jag finaste H och hundarna med mig. Söndag kväll framme i Vasa och där väntade hotell Scandics rum, med jacuzzi och bastu . Hundarna välkomnades med varsin godispåse , som var mycket uppskattade :)




Detta kallar jag för service ; en liten sak ,
men något som en hundägare garanterat berättar vidare :)

Måndagmorgon upp mot Jeppis . Har många gånger tidigare kört dit , men nu då jag hade chaufför kunde jag beundra allt vacker runt omkring mig i lugn och ro, samtidigt som stickorna tickade strumpor . LYX !  Hundarna gav en bra orsak att stanna vid havsviken vid Oravais och utsikten där heter nog duga <3

Viken var full med flyttfåglar längre ut


Tillbaka till Vasa till eftermiddagen och då kom denna skylt väl till pass. Misstänker att både H och hundarna tog det lugnt.


Mimmi ! Hon kollar alla djurprogram från Tv:n :)

Tisdag till Närpes och hem till kvällen . 1000 km , massor med vackra vyer och det bästa var att få uppleva det med mina kära . Tack H att du kom med mig, betydde massor för mig .




Bekvämt ? Lumi har en egen "koja" i bilen, men hon väljer alltid kassen :)


Lankoski, ett fint ställe att dricka en kopp kaffe.

På vägen hem stannade vi "nånstans " vid ett loppis och vilket himmelrike som där väntade. Fyndade en massa , en gammal vattentunna, ett fiske mått , ett tvätt bräde och en massa annat. Och till vilket pris !! nästan gratis :) Bilen helt full , hotade att hundarna sitta inne i vattentunna.

Veckoslutet gick till att pyssla färdigt till det årliga höstjippot nästa vecka . Kokat 100 st knäckstrutar och pysslat de sista sakerna .
Dessa behövs snart igen, reflexerna .

Veckoslutet avslutades med en tur i svampskogen tillsammans med H











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar