söndag 30 september 2018

Barnbarn & svampskog ,

Båda det bästa jag vet :)
Barnbarn den största lyckan som finns.
Mumma - när jag hör ropet , fylls jag av lycka.
Små händer som håller hårt i min.
Små händer som hinner med en massa,
allt är så kiva att peta på.
Små händer som ofta är smutsiga ,
fulla av spår av lek.
Små fötter som springer hit o dit ,
som ibland inte hinner riktigt med och
då faller man omkull.
Mummas famn duger bra att trycka sig in i ,
och en puss och kram brukar fixa det mesta.
Små munnar som pratar på hela tiden,
pratar om allt mellan himmel och jord.
Små munnar som frågar en massa ,
ibland även sådant mumma inte kan svara på.
Tex varför finns det maskar ? jaa ??
Så munnar som pratar flytande svenska & finska,
klarar sig överallt.
Och detta helt gratis ! jösses så glad jag är att
vi bestämde oss att prata finska med dem .
Små gullen som gillar skogen lika mycket som jag.
Att gå omkring i skogen är nåt vi gjort
ända sedan de varit riktigt små.
Ofta kombinerar vi det med picnic ,
helt nära  i vår "egna " skog .
Detta veckoslut blev det svampskog,
vilken lycka när de hittade de första trattisarna helt själv.





Minsta gullen plockade kottar och hon vari lika glad över det.
Tillsammans med Mofa rensade de sedan svamparna,
och dessa skulle sparas så att mamma och pappa sku se dem.



När dessa små gullen kommer för att stanna övernatt,
så är det bastu , gott att äta  , nati saga + super frukost
som gäller . Jätteviktigt att inget glöms bort.
Detta veckoslut lyssnade jag inte på nåt hemskt ,
istället låg jag och lyssnade på små andetag.
Höll i små händer och kände hur spänningen inom mig släppte ,
kände att jag vågade somna ,
för att vakna till att nån viskar "mumma " i mitt öra.
Dessa 3 är mitt allt , älskar dem mest i livet .





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar