lördag 26 maj 2018

Är förälskad...

i detta ljuvlig väder ! Solen , värmen , ljuset och dessa ljumma sommarkvällar , oj jestas så jag njuter.
Hoppas att denna sommar romans håller i länge . Snälla , snälla vädergudar , låt detta fortsätta i en sån där 5 månader ännu :)



Nån av gudarna knäppte med fingrarna och vips var det sommar . Minns inte att vitsippor, hägg, syren och liljekonvaljer skulle ha blommat samtidigt och att de nästan blommat slut innan månaden byts till juni.  Var just ute på promenad med mina spektakel och på ängen blommar redan de flesta ängsblomster. Få se om nåt finns kvar till midsommaren ?
Naturen är så vacker , känner mig lycklig över allt det fina . Doften av liljekonvaljerna är trolsk. Plockar en bukett , inte helt lätt med 2 som hela tiden drar åt var sitt håll.



7 blomster under dynan borde man ju hitta för att se vem som är en stora kärlek . Aijo, jag har ju redan finaste H , hur kunde jag glömma det ? Månne det har nåt att göra med att någon igen funderar / planerar i evigheter på mina projekt?  ... små saker som definitivt inte tar länge att göra , skall planeras i minst en månad. Blir galen med honom , men det är ömsesidigt ! allt borde vara fixat till nästa lördag , då vi har fest . Få se ???
Idag har vi firat mini prinsessan, nr 1.3 som fyllde 2 år. Voj lilla gulle så hon är söt 💜 Till födisgåva hade jag virkat en käpphäst , en enhörning . Hoppas att de tillsammans rider ut på många äventyr.



Lördagskvällen avslutas på bästa möjliga sätt, nr 3 och min blivande svärson kom på besök . Är så glad över att de vill komma och hälsa på , helt frivilligt :) Hjälpte att klippa gräset , medan vi värmde bastun . Ostbricka på terassen , tillsammans med 100 tals myggor  .












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar