söndag 13 maj 2018

Sitter

ute på terrassen med dagens andra kopp kaffe och njuter . 1 h promenad med hundarna i strålande solsken och mötte inte en kotte , ja om inte 5 st hästar räknas . De betade lugnt i hagen och man kunde se att de oxå njöt av den fina morgonen. Gick så i mina tankar , att jag tänkte missa ett vägskäl  men som tur kan hundarna vägen utantill och drog mig i rätt riktning.




Ett vägskäl , en stig , ett val ... ja exakt vad jag funderade på när jag gick. Hur lycklig jag egentligen är , med de val jag gjort i livet. Har 4 ljuvliga barn , som jag älskar mest i världen . Har H som har möjliggjort att jag har dessa 4 och allt det härliga de hämtar med sig. De har gett mig svärsöner och barnbarn att älska och hoppeligen blir de fler :)
Vardagen är bra, men inget fel med att lite dag drömma i bland . Besökte blomster butiken Hagalandet i Ingå  , ett ställe som är värt att besöka ifall ni vill ha SUPER fina blommor. Samtidigt kan man beundra en flock med hönor och deras tupp , klappa fåren och hundarna.




Exakt det vad som finns i min dröm ; inte en blom butik utan en liten "boda" där jag kunde sälja prylar jag gillar och lite av mitt egna pyssel . På gården skulle det trippa pärlhöns och en massa hundar skulle tvinna omkring i full fart. Ett cafe skulle även rymmas med , där det bjuds på nr 3´s goda bakverk och vår kock kunde fixa lite catering vid sidan om. Nr 1 bor på ett ställe där jag skulle kunna uppfylla detta , hmmm...


Nr  2´s dröm uppfylldes igår , när hon kunde flytta in i sin nya lägenhet . Allt fixat just enligt hennes smak och val.  En loft lägenhet med högt till tak, grå betong fondvägg , mikrocement golv och precis ett sådant kök hon drömt om . Är så glad att hon kunde flytta in, samtidigt som hon lämnar en saknad efter sig här hos oss.
Nehe, nu är det slut slöat för idag. På med hanskarna och ut i trädgården . Fy katten så svårt det har varit att inse att jag inte kan göra allt jag vill pga ryggen . Vill ju att allt skall hända GENAST och inte sedan när H funderat på saken i 1 månad . ARGHHH! Tålamod är en vara jag har för litet av.


Glad morsdag 💜


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar