söndag 3 juni 2018

Ohi on !

Låter bättre på finska :)  = nu är det förbi !
12 år skola för nr 4 resulterade i ny utexaminerad kock. ett yrke som inte genast "hotas" av digitaliseringen , ämnet som som dök  upp i alla festtal på dimissionen. Visst är det viktigt att leva upp till samhällets alla förändringar ( det enda besående ) , men ännu viktigare är det att våga leva livet.




Ta beslut som kanske inte andra förstår sig på, en del blir fullträffar , endel mindre lyckade.
Våga vara sig själv, tro på sig själv , se det positiva i livet och göra de saker som känns bra.
I sociala världen pratar man för tillfället om #omjagvetat , den uppmanar oss att skriva några ord till sig själv som sjuttonåring.
17 år - då var man ju redan vuxen, visste och kunde allt. Om jag vetat då det jag vet idag, kan det vara att jag gjort ett par saker annorlunda. MEN inget skulle jag ändra på de val som gjort mig till det jag är idag , MAMMA .
Mamma till 4 härliga döttrar , den största gåvan jag fått av livet på basen av mina val . Alltid har väl inte alla tyckt att jag varit helt klok, men det har jag struntat i då och nu . Gåvan att få vara mamma följer mig hela livet , gåvan att få älska dem mest i världen. Mera än något annat !
En gåva som ger mig styrka, får mig att skratta , får mig att leva.
Igår firade vi nr 4 , en etapp är förbi. Valen du gjorde för 3 år sedan , resulterade i kock examen. Nu är världen öppen för följande erövringar. Var dig själv , min fina älskling. Våga leva livet för fullt , följ ditt hjärta och tro på det som känna rätt . Här finns en hamn att komma till ifall havet stormar.


- Gör som havet , våga -
Älskar dig 💜



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar