måndag 4 december 2017

Tiga är guld ,

säger min mamma alltid. Normalt skulle jag ha väldigt svårt att följa detta råd, men de senast 3 dagarna har jag lyckats helt bra och det fortsätter  . Vaknade på fredag morgon utan röst , vilket var jätte optimalt med tanke på att jag skulle prata hela dagen :(  Dagen gick viskande och detta resulterade att på lördag hördes det inget ljud alls . Detta nu andra flunsan denna höst , hoppas verkligen att det räcker nu !


Lördagen var helt underbar , man urskiljde ju dagen från natten , då snön lyste upp landskapet. Var ute på en promenad i sakta mak , inte helt fiffigt med tanke på hur russin jag mådde , men måste komma ut och njuta av det fina vädret. Mimmi svängde om sig med jämna mellan rum för att kolla var i katten jag blev. Tittade med huvudet på sned , då jag försökte pipa nåt till henne .



Fixade litet smått och gott under dagen , tex en dörr till vår lilla tomte som bor i garaget . Små gullena helt förstummade över att mumma har en egen dörr till tomten ?

Packade en massa beställningar iväg och Mimmi inspekterade att allt var OK. Ännu ett par knästrumpor finns på beställningslistan , sedan tar jag paus i beställningarna och stickar  bara till egna paket .


På kvällen firades lilla jul hos nr 1 tillsammans med stora och små tomtar, en härlig röra av ungar, hundar , nära och kära. Igår så bjöd nr 3 på lilla juls lunch och igen var huset fullt med en massa tomtar. Älskar denna tid på året❤







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar