torsdag 23 november 2017

Dofter

Besökte tandläkaren igår och medan hon fixade min tand , så funderade jag på hur dofter får oss att minnas eller att tänka på olika saker. Dyra tankar , 20 min 170 € !
Tandläkare, sjukhus och dylika instanser har en egen speciell doft - lite skrämmande , farlig , man vet inte riktigt alltid vad den hämtar med sig. Gillar inte den .

Doften av en baby / hundvalp  - du snusar  litet på dem och vips så fylls du av kärlek och lycka . Vart försvinner doften när de blir större? Plötsligt märker man att din lilla hundvalp luktar apa när den ger dig en puss :)


Nybakad bulle , finns det nån bättre doft än det ? Får mig genast att tänka på ett glas kall mjölk :)

Nyslaget hö - kombinationen av fuktigt hö tillsammans med mylla , för mig till mina barndoms somrar . Allt var bättre för, sommaren sommar och vintern vinter !

Doften när de första regndropparna faller mot asfalten en varm sommardag går inte att beskriva med ord. Det gäller att just vara ute i rätt tid, för förtrollningen räcker endast nån minut.


I morse när jag öppnade dörren till vardagsrummet, så möttes jag av hyacint doft . tomten inom mig blev klarvaken , för detta betydde jul. Hyacinten är min favorit blomma till jul , liten och späd med en härlig doft .

En doft över allt annat finns det för mig. Ingredienserna i den är bland annat  kärlek , vänskap och trygghet . Det är doften av min H ❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar