söndag 31 december 2017

Summa summarum

Hör äntligen mina egna tankar igen :) Har varit full rulle i en vecka och det tillsammans med mörkret har nog tagit musten ur mig. Älskar att ha huset fullt , men nog så skönt att pusta ut en stund.
Tystnad är nog bra för själen ,så ut på länk med Mimmi och med samma tända ett ljus vid vårt lilla kapell . Så vackert .


Tomtarna började blänga surt på mig och då vet ja att det är dags att packa ner dem i sina lådor. De har gjort sitt , och behöver få vila . Julgranen slängdes ut i samma veva och som tack lämnade den ALLA sina barr här inne.


Summa summarum för 2017 , är att det varit ett "vanligt" år och bra så. Livet går sin stilla gång, utan desto större händelser. Som kärleken, med nedförs och uppförsbackar .
Bläddrade i min bok för 2017 och det som nog varit temat i år , är regnet !! Minns inte när det skulle ha regnet så mycket som i år ? Hörde just i radion att det varit 150 h mindre sol detta år och det märks nog , känns som man gått i en tunnel hela året. Ån har redan svämmat över två gånger detta år och snart är det dags igen. Istället för åkrar omges vi av små sjöar .
Fort har det gått , hinner nog inte riktigt med allt jag skulle vilja göra . Många saker finns att bocka av på min TO-Do lista , men nåt har jag ändå hunnit med.


Största delen till mina gullen , små o stora , och resten är beställningsarbeten . Man brukar visst säga att skomakarens barn inte har skor, och så är det med mig oxå .
Men tillsist blev det ett par vantar och nu till följande skall det bli strumpor, eller så stoppar jag de gamla :)

Gott nytt år !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar