söndag 5 november 2017

Koiramäen Pajutalli ,

som finns i Tusby , hör till mina favorit platser . Stämde träff med nr 1 och smågullena på lördag morgon  dit , för att kolla  på julboden som öppnades . Mofa kom med och han fick det viktiga uppdraget att besöka minigrisarna och kaninerna. Även en tur i trollskogen stod på programmet .
Trollen hade fixat allt klart för julen och kunde se hur småtomtarna kommer dit efter stängningsdags och njuter .
Jul även inne hos kaninerna , såklart skall de ha en egen julgran 🎄😍


Nr 1 och jag kunde med andra ord gå i lugn och ro runt . Hela stället är pyntat och en härlig jul stämning omger dig  , massor med fina detaljer här o där. Här kan ni kolla om ni blev intresserade http://www.koiramaenpajutalli.fi/ , ett ställe värt ett besök ifall ni rör er i knutarna. Några små saker kom förstås med hem  , tror att jag aldrig kommit tomhänt därifrån :) .Ett dylikt ställe skulle jag villa ha när jag blir stor😊
Alla helgon dag , en dag när vi minns alla våra kära som inte finns mera . Förde med Mimmi ljus till vårt lilla kapell , där finns en minnessten var man kan placera ett ljus. En vacker tradition tycker jag, hoppeligen skall inte även den  förstöras .


Tänkte nämligen  få kaffet i fel hals, då jag läste att man inte längre skall fira farsdag i Hesa. Förstår att man inte vill att nån skall bli ledsen , men vi kan inte "skydda" våra barn mot alla motgångar / besvikelser .  Därför har de så svårt som vuxna , då vi sopat allt undan för dem tidigare och plötsligt finns det tex en elak chef som kräver att du skall göra nåt. Vuxna personer får nuförtiden "itkupotkuraivarit" om nåt inte går som de vill och såklart är syndabocken nån annan de själva.
Har själv försökt uppfostra mina flickor till nåt helt annat . De har hamnat ta ansvar över sig själv och andra , upplevt en och annan motgång osv , men samtidigt så hoppas jag att de vet att jag alltid finns där för dem. Idag är de vuxna och är stolt då jag kan säga att där är mina flickor . Vuxna kvinnor som klarar sig livet , med allt det innebär och fortfarande finns jag där för dem . Älskar dem alltid ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar