onsdag 1 november 2017

Vintertid ,

igen . Mörkt när jag far iväg kl 6 på morgonen och mörkt när jag kommer hem efter kl 16. Ser inte riktigt meningen med detta ? Magen kurrar redan vid 10-tiden och John Blund knackar på dörren 8 på kvällen. Snälla nån fiffig beslutsfattare , kan vi sluta att flytta klockorna ?
Om utsikten denna skulle jag kanske kunna stå ut med mörkret :)


Nice , vy från balkongen kl 20.00

Att sedan komma hem från +22 till -2 , resulterade i en jäkla flunsa, som nu hållit mig i ett stenhårt grepp över 1 vecka. Kraxar som en kråka och Nessu fabriken gör vinst tack vare mig . Den som hittar på hur man kan förädla det vi snyter ut , blir miljadör! Kan extraknäcka som Rudolf , har lika röd mule.


Snön kom tidigt i år och lyste upp landskapet för ett par dagar . Vet inte varför , men plötsligt så kändes som om det inte varit nån sommar , utan snön/slasket funnit här hela tiden ?? Undrar varför det kändes så?  . I Nice fanns juldekorationerna framme , men inte ännu där bland palmerna inföll sig julfiilisen. Men på lördagen hände det ..... kände hur tomten inom mig gäspade stort , sträckte på sig och plötsligt var han ( jo det är en liten gammal gubbe) klarvaken. Julen ... små doser av den dök upp här och där, renarna hittade sin plats bland mossa och kottar och en liten julmus tittar fram ur sin hus.
Spotifyn jullistan på för full och städandet gick i ett huj.
Detta är den bästa tiden på året !

Dessa väntar på att få bli ett julpaket



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar