söndag 21 maj 2017

Värmen ,

äntligen är den här ! Vilket härligt veckoslut vi haft , +20 o sol , känner mig som en ny mänska . Varit ute hela veckoslutet tillsammans med H och fixat på en massa . Fixat o fixat , H har gjort grovjobbet och jag stått och dirigerat . Inte så mycket jag mera kan göra med denna skit till rygg och det gör mig jätteledsen. Jag vill känna mylla mellan fingrarna , kratta och rensa tom ogräs ! Men så fort jag gör det minsta lilla , så är det kört . Arggh , blir så förbannad 😡


I växthuset hade min senaste års morsdagsgåva övervintrat fint och hade tom en liten blomma . Kanske en jordgubbe till midsommar.



Terasserna är nästan färdiga , lite sommarblommor gäller det ännu att skaffa bara man vågar lita på att det inte blir frost . Är ju litet otålig av mig , så köper dem alltid för tidigt och sedan är det ett jäkla jobb att täcka in dem till natten. Nati , nati .


Idag har vi oxå hunnit med kalas, lilla trollet nr 1.3 fyllde 1 år idag ! Vart försvann det året ? Just var det ju hon kom  till världen ? Moster till trollet , mao min  nr 3, stod för trakteringen och än en gång kan jag bara förundras hur skicklig hon är.
Grattis mummas lilla trollunge 😚


Temat för festen var "unicorn"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar