måndag 1 maj 2017

Vappen 2017

bjöd på varierande väder ! Minns inte att jag nånsin tidigare har hamnat göra snöarbete för att komma med bil fram på valborgsmässoafton ? Eller att snöplogen väckt mig ?

Hade fina planer på att fixa terrassen till sommarskrud, men det kunde jag lugnt glömma. Blev så deppad att jag inte fick gjort nåt fiffigt överhuvudtaget. Städade och pynjade lite här och där, men inget blev ändå gjort. Hela grannskapets fåglar hade jag på besök och fick fylla på mat flera gånger. Stackars fåglar, de kunde inte göra som Mimmi , krypa under täcket. Hon steg inte upp på hela dagen, fiffig som hon är.
Inte ens handarbete lockade och då är det allvar. Kollade mitt garnförråd, som heter duga , men där fanns inget passande garn . Underligt att man aldrig har det man behöver ? Och så går man till butiken och kommer hem med en massa man inte behöver just då :)
Nu skall nog inget nytt köpas , utan alla garner skall användas först bort . Ha haa , det tror jag inte ens själv på. Bestämde mig att göra slut på lite restgarner i väntan på inspiration till följande projekt . Blev en del små rosetter till hårband . Garn lagret minskade dock inte synbart .



Idag var vädret helt ok igen; sol och ganska varmt . Såg tom en fjäril , kanske det finns hopp om sommaren.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar