söndag 28 maj 2017

Full fart ,

i 4 dagar och det känns överallt, både i rygg och i muskler jag inte visste fanns. Men skönt har det varit . Torsdagen gick till att prissätta en massa prylar , hade bokat loppisbord. Min mamma hade roudat en massa till mig , saker som inte rymdes med när de flyttade till en lägenhet. Massor med trädgårdsprylar flyttade till min gård , egentligen tillbaka varifrån de för dryga 6 år sedan flyttade.  Bilen proppfull !
Fredagen var reserverad för picnic med hela slurven ; gullena , hundar , nr 1 +3+4 . Solen sken från en blå himmel och vi gick upp till vårt hemliga ställe i " vår" skog . Just då vi fått allt framplockat och vi satt på filten , öppnade nån kranen där uppe !
Nu vet jag vad dyblöt betyder . Försök nångång att springa med ungar som gråter , hundar som avskyr vatten och korgar som väger och så har du en massa filtar huller om buller ännu i famnen. Tankarna som då går i ditt huvud är inte värda att skriva ned. Alla blöta kläder in i bastun och fram med en torr filt. Ska det vara picnic så ska det .  Inga myror eller andra småkryp fanns i alla fall inte  på vardags rums golvet . Efter en stund kunde vi skratta till det hela , jestas vilken syn vi måtte ha varit😊
Gullena blev övernatt , så det var full rulle resten av dagen.
Lördag förmiddag fixade vi lekstugan i sommarskick , ut med spindelnäten och in med rena mattor. Prinsessan älskar lekstugan , så hon sysselsatte sig själv en stund. Gulle grävde i sandlådan och vi hann med H fixa på vårt lilla land. Nu får vi bara vänta och se om nåt börjar växa.


Lugnet lade sig på eftermiddagen när gullena returnerades till mamma . Tog en långpromenad och gick längs " min  " å , ån som jag älskar under alla årstider.


Söndagen gick till allt smått och gott. Hade i veckan varit i Hagalandet i Ingå och köpt sommarblommor .  Gillar inte plastkrukorna som amplarna är i då man köper dem , utan planterar om dem genast. Men nu hade jag ingen tillräckligt stor och passande. Ahaa.... kom plötsligt ihåg att jag senaste sommar köpte en gammal "saft-maja" , ni vet en kastrull man ångkokar saft i. En liten övertalning av H och han fixade en superb ampel till mig ♡

Tacka vet jag återavändning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar