måndag 17 april 2017

Påsken ,

har jag först på senaste år börjat uppskatta på ett helt nytt sätt. Ett skönt avbrott i vardagen , utan en massa måsten. God mat och samvaro , lite slöande och så hinner man fixa litet av allt det man inte hinner annars . Gården brukar även kalla på mig under påsken , men inte i år! Fy katten så kallt det varit . -8 på söndag morgon och en kall vind till på köpet . Snöskurarna med jämna mellan rum har inte varit speciellt lockande , så gården får vänta . Nr 2 och Lumi parkerade sig hos mumma under påsken , så Mimmi hade promenad kompis ♡


På långfredagen var det påsklunch för hela slurven , endast nyaste svärsons kandidaten saknades :) Grönt och gult hör inte normalt till min förgskala , men till påsk är det ok. Maten var god och jag njöt av att ha alla mina kära omkring mig.
Nr 3 är fotografen till dessa foton :)





På söndag var det släkt kalas , nr 4 18 år. Nu kan man säga att det var fullt hus , inte en ledig stol ! Tanter , kusiner, smågullen och hundar  i en härlig skön röra .  Stämningen i topp , likt flaggan  och en glad nr 4 var dagens saldo.

Vardagen knackar på igen och påminner om några måsten ... tex stryka jobb skjortor . Lite ( massor) energi behövs även till att få H att byta sommardäck på bilen. H:s logik fungerar enligt följande ;  Varför sku man göra det för tidigt , får ju köra ännu 1 vecka med vinterdäck ?


Ps
Undrens tid är inte förbi! Medan jag skrev detta så böt H däcken helt självmant . Ibland överraskar han mig ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar