söndag 19 februari 2017

Våren

är på kommande och hämtar ljuset med sig. Vilken lycka,  då jag insåg att klockan var halv sex på kvällen och det var ännu helt ljust ute, nu vågar jag igen börja gå ut senare på kvällen. Vi är nämligen mörkrädda med Mimmi :)
Just nu öser regnet ned, såklart då sportlovet börjar. Fiffigast skulle det vara att göra som Mimmi, krypa under täcket och mysa.

Våren är en ljuvlig årstid, men samtidigt så hämtar den med sig ett par problem . Nr 1, smutsiga fönster och damm som syns. Nu hjälper det inte att dra ner spjälgardinen och tända ett ljus, kräver nog att H gör nåt till saken. Om jag nu i februari säger för första gången att han skall tvätta fönstren, så är de rena tills nr 4 har födelsedag i april, kanske ?


Problem nr 2, mitt klädskåp - våren hämtar med sig klädkris. Har inte behövt fundera på kläder under 1 veckas tid , då jag inte kommit ut ur huset pga min rygg . Att sätta sig i en bil har inte kommit i fråga, så H fixade ett "ståbord" och jag har jobbat hemifrån. Läste nånstans att man går massor ner i vikt om står vid bordet och jobbar.  Stått 8 h i sträck , så snart är jag nog i bikiniform :) I morgon borde jag dra mig ut på rövarstråt igen , men inget att sätta på.  Klädskåpet fullt med kläder, men trots det,  finns där inget att sätta på sig. Hela vintern går bra med samma svarta kläder, men så kommer solen fram och nåt händer? Inget i skåpet känns bra , vill ha nåt nytt , men vet av erfarenhet att det är helt onödigt att gå och shoppa för hittar inget. Efter att nu ha suckat och stönat i 1 h , så är det bara att inse att loppet är kört . Hurra för svarta byxor och vit skjorta!

 H & jag har haft en pysseldag



 en musfabrik :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar