söndag 21 augusti 2016

Veckoslutstankar

Ninni , min finaste kollega och vän , överraskade mig totalt i början av sommaren , genom att överräcka mig inbjudan till sitt bröllop ♡
Blev så glad och rörd att det inte går att beskriva . På lördagen gick bröllopet av stapeln , men då man inte kan sitta eller stå längre än 15 min i gången , så är det bäst att stanna hemma :(
Ninni och hennes Tony har seglat tillsammans i många år och nu
seglade de i hamn. Må kommande seglaster ha fyllda segel och inga stormar i horisonten.
Några visdomsord att minnas i fall mörka moln skulle dyka upp...
" Livets stora gåta - älska , glömma och förlåta "

Lördagens höjdpunkt för mig,  var en långsam promenad ( tror att en snigel for förbi ) till "min" skog -  mitt terapirum. Njöt av det superfina vädret och skogens skönhet.




Mimmi förstod inte alls promenadens långsamhet , stod och suckade :)



Söndag morgon grydde med halsont , täppt näsa och en känsla av att blivit under en ångvält. Nr 3 och 4 hade det under veckan och nu var det min tur. Stööön !
H plockat 20 l lingon , som borde fixas . Månne de försvinner om jag säger tex simsalabim ?

3 kommentarer: