söndag 7 augusti 2016

Tänk hur

lyxigt vi har det , då vi kan gå ut i skogen och plocka en massa godsaker !
Skogen full med bär och svamp , nästan så att man kan välja o vraka.
För min del har det inte blivit nåt plockande i år, utom vinbär som växer på rätt höjd :) Kokade svarta vinbärs sylt och kände mig som Muminmamma , då jag radade in burkarna i skåpet.

För första gången på 1 månad vågade jag igår mig på en liten skogspromenad . Oj jösses , så jag saknat det ! Varje liten cell av mig njöt av lugnet, doften och stämningen i skogen . Blodtrycket sjönk säkert med hälften på 10 minuter.
H gick omkring och fyllde korgen med kantareller och nr 3 plockade ett ämbare med blåbär.
Jättestora och goda


Kantarellerna blev till gourmet kvällsmål , stuvning på rostat bröd.
Smaskens


Blåbär till efterrätt, det kan inte bli bättre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar