lördag 7 maj 2016

Simsalabim

sa moder jord och svängde med sitt trollspö...
Allt vaknade till liv och en härlig grönska omger oss . Magic !
Allt är så vackert, hela jag fylls av lycka , då solen smeker min kind och sommarvinden rufsar mitt hår.




Växthuset tvättat och de första tomat- och gurkplantorna flyttade in. En "koho-penkki" ~en upphöjd växtplats , har oxå tagit form  idag till takterna av H:s svordomar . Vår tomt består enbart av lera , hård sådan , och nu skulle 20 cm grävas bort , så att en zuccini skall få en bra plats att växa på . Att gräva är nåt han alltid ser fram emot . Mina fingrar fortfarande så sjuka , att jag endast kan fungera som dirigent till H . Man kunde ju tro att det är skoj att inte själv behöva göra nåt , men det funkar inte för mig . Jag vill göra själv !
Även  handarbetsfronten lider av mina fingrar , kan inte göra så mycket :(
En virkad sjal till nr 3 har jag ändå lyckats producera.



Glad morsdag  , önskar denna lilla sol 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar